Produkcja szkła

Wysokiej jakości szkło wykorzystywane później przy produkcji szyb samochodowych tworzone jest w oparciu o sprawdzone procesy. Wykorzystywane są przy tym najnowsze technologie.

Hartowanie
To jedna z najlepszych metod obróbki szkła. Szkło wyprodukowane w procesie hartowana jest dużo odporniejsze niż standardowe szkło. Jest ono wykorzystywane w bocznych i tylnich szybach samochodowych. Jego zaletą jest to, że w przypadku pęknięcia, nie stwarza takiego zagrożenia dla kierowcy lub pasażera, bo pęka na małe odłamki. Podczas hartowania, czyli procesu nagrzewania i schładzania, w szybie tworzą się wewnętrzne naprężenia.

Laminowanie
Szkło laminowe powstaje poprzez umieszczenie specjalnej folii między cienkimi taflami szkła. Jest to bardzo bezpieczny rodzaj szkła, gdyż w momencie pęknięcia, warstwy szkła nadal trzymają się razem. Ten proces wykorzystuje się najczęściej do tworzenia przednich szyb samochodowych. W przypadku laminowania także można modelować szybę, żeby osiągała ona odpowiedni kształt.

Inne procesy
Podczas wymiany szyb samochodowych warto pamiętać jeszcze o takich procesach jak enkapsulacja, ekstruzja i sam montaż.

Enkapsulacja to wtryskowe formowanie uszczelki, która dopasowywana jest indywidualnie do nadwozia samochodu. Robi się to na obrzeżach szkła, dzięki czemu można jeszcze formować dodatkowe elementy dekoracyjne. Ekstruzja to alternatywny system oszklenia, podczas którego wytłaczane są polimerowe profile na obrzeżach szkła.

Podczas mocowania szyby, niektóre elementy można zamocować podczas montażu. Chodzi m.in. o zaciski, elementy konstrukcyjne itp.